petak, 22. siječnja 2016.

VIKEND MUDROSLOVIJE: dijalog gluhih



Bitno je ono što naučiš nakon što znaš sveJohn Wooden

Sigurno vam se dogodilo da u razgovoru s nekim vaš sugovornik priča, a vi umjesto da zaista slušate što on ima za reći zapravo smišljate što ćete vi pričati kad on završi svoj govor. Ova je pojava nažalost dosta uobičajena praksa u svakodnevnoj komunikaciji i u psihologiji se naziva dijalog gluhih. Kao da je bilo danas, sjećam se sebe kad sam pročitao prvu knjigu iz domene stručne literature. Moram priznati da nisam bio ljubitelj knjiga i bilo me jako teško nagovoriti da nešto pročitam, ali shvatio sam da ću jedino tako napredovati i natjerao sam se nekako i na taj potez nakon kojeg ništa više nije bilo isto. Pročitavši prvu knjigu jednostavno sam 'sve znao' i nitko me nije mogao uvjeriti u suprotno. U razgovoru sa starijim i iskusnijim trenerima jednostavno nisam uopće slušao nego sam u glavi vrtio pojmove iz pročitane knjige i čekao svoj trenutak kada ću biti u mogućnosti izložiti ono što ja znam, a znao sam sve. Međutim, onda sam iz nekog razloga zavolio čitanje te pročitao drugu stručnu knjigu, pa treću, četvrtu..., a sa svakom sljedećom shvaćao sam kolika je bila moja zabluda. Sada čitam redovno, a prosjek mi je negdje oko 30 - 40 knjiga godišnje. Što sam više čitao sve sam više razumijevao koliko malo znam i kako je istinska kvaliteta zapravo naučiti dobro slušati. Iskustvo me naučilo da su najmudriji ljudi oni koji postavljaju pitanja, a ne oni koji daju savjete jer to su ljudi koji ne samo da čuju, nego zaista i slušaju ono što pričate. Dopustite li sebi da pozorno slušate sugovornika nevjerojatno je koliko toga zapravo možete naučiti. Slušanje je vrlina koja se uči i usavršava. Kad slušamo riječi neke osobe dajemo joj do znanja kako smo zainteresirani za nju kao osobu, premda se ne moramo u svemu slagati s onime što ona izlaže. Znamo da joj to mnogo znači i potvrđujemo njenu važnost i vrijednost kao ljudskog bića. Ne želimo svog sugovornika izmijeniti niti procjenjivati, želimo samo razumjeti. Za komunikaciju je često važnije zašto osoba govori nego sadržaj njezinih riječi, a sve dok ne ustanovite zašto osoba govori bilo bi uputno da slušate. Na kraju krajeva imamo dva uha i samo jedna usta što znači da bismo trebali dvostruko više slušati nego govoriti.

Slušajte sebe ali i druge. Ugodan vikend!

Nema komentara:

Objavi komentar